Aleris Hamlet sparer tid på sykehusadministrasjon
“Med Timegrip (tidligere TimePlan) kan vi alltid gå tilbake og se hvilke tillegg, fravær, ferier, sykefravær og refusjoner sykepleierne våre har fått. Vi sparer tid hver eneste dag – og alle data ligger samlet på ett sted”, sier Lillian Moberg Pedersen, regnskapsmedarbeider ved Aleris Hamlet Privathospitaler i Danmark.
Lillian har jobbet med Timegrip siden 2011, da programvaren ble valgt for vaktplanlegging, tidsregistrering og HR-administrasjon på tvers av Aleris Hamlets sju privathospitaler og Aleris Care i Danmark. Aleris Hamlet er Danmarks største private sykehus, med 11 000 sykepleiere, leger og støttepersonell over hele Skandinavia.
Fra manuelle vaktplaner på papir til digital tidsregistrering
“Tidligere hadde vi mye manuell administrasjon av sykepleiernes vaktplaner. Hvilke timer jobbet de? Hvilke nattillegg hadde de krav på? Vi beregnet alt for hånd – for både sykepleiere og annet personale. Vi har mange timelønnede medarbeidere”, forklarer Lillian Moberg Pedersen.
Nå håndterer Timegrip både tidsregistrering og vaktplanlegging for alle ansatte ved Aleris Hamlet. De logger inn og ut med sitt ansattnummer via terminalskjerm.
“Korrekt tidsregistrering er helt avgjørende, siden den danner grunnlaget for lønnen. Timegrip beregner automatisk alle nødvendige tillegg og data. Systemet følger også våre avtaler og arbeidsregler, og tar hensyn til hver enkelt medarbeiders funksjon og lønnstrinn”, legger hun til.
Se hvordan Sønstebøtunet sparer tid og lønnskostnader med Timegrip
Tidsbesparelser i lønnsadministrasjonen
Etter at Aleris Hamlet implementerte Timegrip, har de spart tid både i administrasjonen og i flere andre prosesser på tvers av sykehusene. Antallet ansatte har vokst betydelig i denne perioden, og Timegrip har vært et verdifullt verktøy i HR-arbeidet.
“Vi sparer tid på lønn, fordi vi ikke lenger må beregne alt manuelt ut fra timelister. Vi slipper å føre fravær, ferie, sykefravær og refusjoner for hånd. Det er også en stor fordel at alle arbeidskontrakter ligger lagret elektronisk i Timegrip, sammen med fraværshistorikk, ansettelseshistorikk og mer – alt samlet på ett sted. Risikoen for manuelle feil er blitt kraftig redusert”, sier Lillian Moberg Pedersen.
Vil du sikre presis tidsregistrering, effektiv drift og høy medarbeidertilfredshet?
Kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale.
